Home » » Andai Esok Aku Tiada

Andai Esok Aku Tiada

Unknown | Monday, March 14, 2011 | 0 comments
Andai esok aku tiada lagi.
Kepergianku janganlah ditangisi.
Kepulanganku menyahut seruan Ilahi.
Relakan kupergi dengan setulusnya hati. 


Andai esok aku tiada lagi.
Seperti yang selalu menemanimu di sisi.
Usahlah bersedih sendu dan menyendiri.
Simpanlah kenangan disudut memori.

Andai esok aku tiada lagi.
Bersama cintamu kubawa pergi.
Bersama kasihmu setia menemani.
Usahlah disesali suratan dari Ilahi. 


Andai esok aku tiada lagi.
Ketahuilah kau tetap kusayangi.
Usahlah diratapi kehilangan ini.
Kurelakan kau tuk mencari pengganti.

Andai esok aku tiada lagi.
Limpahi daku ketulusan doa suci.
Iringilah daku di perkuburan sepi.
Biarlah tenang jasadku bersemadi. 


Tanpa rintihanmu yang kusayangi.
Tanpa setitis airmata membasahi bumi.
Muga di sana bertemu kedamaian abadi.
Di sisi Tuhan Yang Maha Mengasihi.

Andainya esok aku tiada lagi.
Puisi kutinggalkan sebagai penganti.
Menemani laramu dikala sepi.
Di situlah rahsia cintaku tersembunyi. 


Abadi kasihku untukmu yang kusayangi.

Andai esok aku tiada lagi.
Share This Article :
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

 
Support : Sqoatydhent™
Copyright © Sqo Sqoaty Dhent - All Rights Reserved
Template Modify By : Sqoatydhent™
Powered By : Blogger